شناسهٔ خبر: 221011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد حمل‌ونقل کالا در جنوب کرمان؛ عبور تناژ جابه‌جایی از مرز یک میلیون تن

مدیر کل راهداری جنوب کرمان سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از رشد شاخص‌های حمل‌ونقل کالا در جنوب استان از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، عطاالله منوچهری سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از رشد شاخص‌های حمل‌ونقل کالا در جنوب استان از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: تداوم روند افزایشی جابه‌جایی کالا در جنوب کرمان، نشان‌دهنده پویایی اقتصادی منطقه، افزایش فعالیت‌های تولیدی و تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۱ هزار بارنامه در جنوب کرمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

منوچهری افزود: همچنین در این مدت بیش از یک میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان جابه‌جا شده که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان این آمار را نشانه افزایش تحرک اقتصادی در منطقه دانست و بیان کرد: رشد حمل‌ونقل کالا تنها یک عدد و آمار نیست، بلکه بیانگر فعال بودن چرخه تولید، افزایش مبادلات تجاری و امید به توسعه در جنوب استان است.

وی با قدردانی از تلاش رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و فعالان این حوزه تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی و برنامه‌ریزی هدفمند در حوزه راهداری و حمل‌ونقل، زمینه‌ساز ارتقای خدمات و ایجاد بستر مناسب برای توسعه پایدار منطقه شده است.

منوچهری ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان با رویکردی توسعه‌محور، به دنبال استفاده از ظرفیت‌های نوین، بهبود زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات حمل‌ونقل است تا مسیر رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه بیش از پیش تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: روند فعلی نویدبخش آینده‌ای روشن برای جنوب کرمان است و استمرار این حرکت می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و افزایش رضایتمندی مردم ایفا کند.